42. Stampstokken, slagwerk en de regendans
Metaal kunnen onderscheiden van andere materialen en metalen voorwerpen verzamelen. Van deze materialen slagwerkinstrumenten maken. Daarmee een vierkwartsmaat leren spelen en stampen en versterken met een regendans. Zie werkboek voor volledige lesbeschrijving, oriëntatie, verkenning, uitvoering en verwerking. Leeropbrengsten SLO, O&O en STEAM staan in de bijlage.
In deze activiteit wordt niet verwezen naar extra beeldmateriaal.
Stuur jullie foto’s in!
We zouden deze pagina graag vullen met foto’s van kinderen die (samen met Grote Beer en Stroman) aan het onderzoeken, lopen en luisteren zijn! Foto’s uit groepen waarop in één beeld de verschillende stijlen, interpretaties en uitvoeringen van de kinderen zichtbaar zijn maken ons extra blij!
Stuur hier jullie feedback en/of foto in!
Op de feedbackpagina voor de activiteiten kun je een foto insturen. Daar kun je indien nodig ook een portretrechtformulier downloaden om te laten tekenen door de ouder(s) en/of verzorger(s).
Terug naar overzicht
Feedback formulier
Grote Beer, Vogel
Extra toepasselijk als het bijna gaat regenen (of juist om de regen te stoppen).
Beroepen, Bouwen, Feest, Kunst, Muziek, Overig, Vier elementen
dansen, de dans, de klank, de muzikant, de regen, de schroef, de spijker, de stok, grijs, hard, herhalen, het ijzer, het metaal, stampen, zacht