Op deze pagina vindt u links naar de artikelen waarin Li La Land wordt genoemd of die onze visie ondersteunen:
- Rijke omgeving met poppenspel: Handpop als schakel tussen kind en leerkracht
- Auteurs: Ineke Oenema-Mostert en Irma Smegen
- Publicatie: Tijdschrift HJK ‘De wereld van het jonge kind’ van september 2016
- Inleiding: Wie gebruikmaakt van handpoppen, kent die verwonderde blik in de ogen van de kinderen. Poppen spreken tot de verbeelding, ze nemen hen mee naar een andere wereld. Kinderen gaan op in het verhaal en genieten met volle teugen. Ontdek en ervaar hoe eenvoudig poppenspel inzetbaar is en waarom het een plek verdient in elke onderbouw.
- De kracht van verbeelding: Verwondering met drama en poppenspel
- Auteurs: Irma Smegen
- Publicatie: Tijdschrift PIP ‘ Pedagogiek in praktijk’ nr. 92 van september 2016
- Inleiding: Verbeelding heeft iets magisch: zet in de onderbouw een handpop op je hand en de aandacht van de kinderen ben je gegarandeerd kwijt; moeiteloos overgenomen door de pop die de kinderen meeneemt in een andere wereld. Ook dramatische werkvormen kunnen onverwacht waardevolle momenten opleveren. Kinderen verbeelden, bewegen, beleven en… onthouden. Opeens valt het kwartje wél! Spelen is leren met veel plezier. Ingrediënten voor elke groep? Jazeker!
- Fantaseren en spelen met kleuters is een waar feest!
- Auteurs: Irma Smegen
- Publicatie: Tijdschrift ‘Kinderwijz’ zomer 2016
- Inleiding: Je kent ze wel, die kinderen die moeiteloos van een tak een toverstaf maken om die vervolgens te veranderen in een wandelstok en er een tel later mee weg te fietsen als diezelfde tak plotsklaps is veranderd in een fietsstuur. Kinderen hebben een rijke fantasie. In dit artikel is te lezen waarom dat waardevol is en wat je zoal kunt doen om fantasie en spel te stimuleren. Mogelijkheden te kust en te keur: zowel in als uit de box.