12. Het verdwenen ijspaleis
Grote Beer neemt de kinderen mee in een verhaal. Een paleis ontwerpen en bouwen van ijsvormen en ontdekken wat er gebeurt als zout in aanraking komt met ijs. Onderzoeken hoe snel zout het ijs(paleis) laat smelten en wat het verschil is met een zoutloos paleis. Zie werkboek voor volledige lesbeschrijving, oriëntatie, verkenning, uitvoering en verwerking. Leeropbrengsten SLO, O&O en STEAM staan in de bijlage.
In deze activiteit wordt niet verwezen naar extra beeldmateriaal.
Stuur jullie foto’s in!
We zouden deze pagina graag vullen met foto’s van kinderen die (samen met Grote Beer) aan het onderzoeken en bouwen zijn! Foto’s uit groepen waarop in één beeld de verschillende stijlen, interpretaties en uitvoeringen van de kinderen zichtbaar zijn maken ons extra blij!
Stuur hier jullie feedback en/of foto in!
Op de feedbackpagina voor de activiteiten kun je een foto insturen. Daar kun je indien nodig ook een portretrechtformulier downloaden om te laten tekenen door de ouder(s) en/of verzorger(s).
Terug naar overzicht
Feedback formulier
Grote Beer
Elk moment, Winter, Zomer Kan op elk moment in het jaar uitgevoerd worden met behulp van een vriezer. Extra relevant in de winter wanneer het buiten vriest, of in de zomer als je ijsklontjes in je drinken doet.
Beroepen, Bouwen, Het weer, Natuur, Noord- en Zuidpool, Overig, Seizoenen, Tijd en klokken, Uitvinder, Vier elementen, Water, Winter
bevriezen, bouwen, de bouwplaats, de bouwvakker, de pekel, de vorst, dooien, glad, het ijs, het ijsklontje, het ijspaleis, het paleis, het proces, het sneeuwzout, het strooizout, het zout, koud, neuzen, smelten, strooien, veranderen, verdwijnen, versnellen, vriezen, warm