13. Ik loop en luister

“Juf! Jouw hakken maken nu ook muziek! Grote Beer moet weer komen!” Luisteren naar de geluiden van voetstappen. Ontdekken hoe je voetstappen anders kunt laten klinken door bijvoorbeeld de manier van lopen, de ondergrond en het schoeisel te veranderen. De looproute en geluiden tekenen en daarmee letterlijk in kaart brengen. Zie werkboek voor volledige lesbeschrijving, oriëntatie, verkenning, uitvoering en verwerking. Leeropbrengsten SLO, O&O en STEAM staan in de bijlage.

Materialen:

In deze activiteit wordt niet verwezen naar extra beeldmateriaal.

Stuur jullie foto’s in!
We zouden deze pagina graag vullen met foto’s van kinderen die (samen met Grote Beer en Stroman) aan het onderzoeken, lopen en luisteren zijn! Foto’s uit groepen waarop in één beeld de verschillende stijlen, interpretaties en uitvoeringen van de kinderen zichtbaar zijn maken ons extra blij! 

Stuur hier jullie feedback en/of foto in!

Op de feedbackpagina voor de activiteiten kun je een foto insturen. Daar kun je indien nodig ook een portretrechtformulier downloaden om te laten tekenen door de ouder(s) en/of verzorger(s).

Navigeer:

Terug naar overzicht
Feedback formulier

Handpoppen:

Grote Beer, Stroman

Thema’s:

Dit ben ik, Emoties, Feest, Muziek, Schoenen, Theater, Verkleden

Woordenschat:

de bodem, de emotie, de hak, de klank, de klomp, de laars, de maat, de route, de schoen, de slipper, de teen, de voetstap, de zool, hard, herkennen, het geluid, het gevoel, het ritme, het volume, hol, klinken, langzaam, licht, snel, stampen, stevig, tegelijk, tegelijkertijd, voelen, zacht, zo zacht mogelijk, zwaar